BOSK logo Vereniging van motorisch gehandicapten en hun ouders Home Kids Jongeren My BOSK Navigation Tabs
Actieve onderwerpen Actieve onderwerpen  Toon de lijst met forumleden Ledenlijst  Kalender Kalender  Doorzoek dit forum Zoeken  Help Help    RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  (Wachtwoord vergeten)
Algemeen BOSK Forum - Publiek
 BOSK Forum : BOSK Vereniging : Algemeen BOSK Forum - Publiek
Bericht ikoon Onderwerp: blender, staafmixer of keukenmachine Verzenden Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 2 Volgende >>
Schrijver Bericht
marina
Gastgroep
Gastgroep

Quote marina Beantwoordbullet Onderwerp: blender, staafmixer of keukenmachine
    Geplaatst op: 17 Okt 2007 om 07:40
Hoi,

Allemaal enorm bedankt voor jullie reacties!
Uiteindelijk hebben wij gekozen voor toch een profesionele keukenmachine van Braun K3000.
Gelukkig hebben wij hem via marktplaats voor niet duur kunnen kopen. Wij zijn er erg tevreden over, eindelijk kunnen we ook spagetti, rijstgerechten etc. mooi glad malen!

Groet, Marina
IP IP gelogd
lia
Gastgroep
Gastgroep

Quote lia Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 Sep 2007 om 22:39
Ik gebruik al zo'n 2 jaar de Magic Bullit van Tell Sell. Hij werkt prima. Mijn dochter krijgt alles wat wij eten fijngemalen in de Magic Bullit per sonde toegediend.
IP IP gelogd
renate
Gastgroep
Gastgroep

Quote renate Beantwoordbullet Geplaatst op: 20 Aug 2007 om 21:23
hallo Marina
Na jaren klungelen met staafmixer, keukenmachine en zelfs electrische vleesmolen.
Heb ik sinds 2 jaar BRAUN BLENDER 525watt met grote glazen kan, hier krijg ik warme maaltijden prima in fijn en veel sneller dan met eerdere toestellen.
Ook rijst lukt maar daar moet wel veel vocht bij anders wordt het voor mijn zoon te plakkerig.
Ik blender warm eten vaak voor een paar dagen en dan in vriezer.
Maar ook een restje wat dan ongeveer 200ml wordt gaat daar goed in.
Prijs weet ik niet meer precies 40 -60 euro denk ik.
Renate
IP IP gelogd
Jaike
Gastgroep
Gastgroep

Quote Jaike Beantwoordbullet Geplaatst op: 20 Aug 2007 om 08:11
Ik gebruik al jaren de Braun combimax. Eten malen doe ik meestal in het kleine mengbekertje.
Hij is minstens 10 jaar oud en ik heb al meerdere malen het kleine mengbekertje moeten vervangen.
De machine werkt nog prima.
Daarvoor had ik een grote zware Kenwood met zo'n grote blender erop. Mijn ervaring is dat de grote blenders slecht werken met kleine porties en er veel vocht bij moet.

Daarnaast heb ik een Braun staafmixer waar ook een blendertje bij zit. Die is handig voor meenemen.
Heeft de onhebbelijkheid dat er vocht uit kan spetteren.

Schoonmaaktip; even met water en afwasmiddel draaien na gebruik.
IP IP gelogd
jolanda rutten
Gastgroep
Gastgroep

Quote jolanda rutten Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 Aug 2007 om 21:35
Wij hebben sinds kort een Philips blender. Voorheen gebruikte ik altijd een staafmixer, maar daar kreeg ik de meeste warme maaltijden echt niet goed fijn mee. Alleen het fruit gaat daar prima mee. Nu met de blender lukt echt alles! Ik ben er super tevreden over, wel moet er inderdaad vrij veel vocht bij, maar dan gaat het ook vanzelf, en super fijn.

Ik heb geen ervaring met andere blenders of keukenmachines.

Groetjes,

Jolanda.
IP IP gelogd
anouk lvr
Gastgroep
Gastgroep

Quote anouk lvr Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 Aug 2007 om 21:23
Hallo allemaal,

nog even een zijstapje naar de recepten. Vorig jaar at ik in de librije in Zwolle een rijstmousse als bijgerecht, ontzettend smeuig, Ik kon mijn nieusgierigheid niet bedwingen en heb ze later gemaild met de vraag hoe ze dit deden. Jullie weten wsallemaal dat de recepten met rijst snel te droog of te korrelig worden om lekker weg te scheppen, maar met als basis de mousse van de rijst werkt echt fantastisch.
De rijst die zij gebruikten is pandanrijst. Na het afgieten wat kookvocht opvangen. Deze is vaak al wat stroperig. de rijst in de blender (gewoon het doorzichtige bakje van de braun) doen en deze malen, dan langzaam een beetje kookvocht erbij en weer laten draaien.
echt een superbasis voor al je rijstgerechten! Mijn dochter eet heel graag curry's, en dat is op deze manier goed te doen!

groet Anouk
IP IP gelogd
marina
Gastgroep
Gastgroep

Quote marina Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 Aug 2007 om 12:53
Ja, ik ken deze recepten. Maar zeker de moeite waard voor de mensen die pureren en de recepten niet kennen! Ik heb veel aan die tips gehad!

Groet, Marina
IP IP gelogd
Lucida
Gastgroep
Gastgroep

Quote Lucida Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 Aug 2007 om 20:16
Hoi,

Even een zijstapje.... onder de categorie meervoudig gehandicapt worden veel recepten besproken.
Je zult wel even moeten zoeken omdat het vrij lang geleden is dat die geschreven zijn.

Groetjes,
Lucida
IP IP gelogd
marina
Gastgroep
Gastgroep

Quote marina Beantwoordbullet Geplaatst op: 04 Aug 2007 om 20:16
Hoi,

Bedankt voor jullie fijne reacties!
Toch merk ik dat ik niet alles fijn kan krijgen met de staafmixer (ook niet met die van Braun) ookal doe ik er extra vocht etc. bij.
Daarom dacht ik er zelf aan om een betaalbare vervanging te zoeken voor de staafmixer zoals een blender of een keukenmachine.
Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Van Braun hebben ze ook een keukenmachine, maar mischien voldoet een goede blender ook.
De keukenmachine van Conny lijkt me geweldig, maar wel erg prijzig.
Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!

Groet, Marina
IP IP gelogd
Conny Dickhoff
Gastgroep
Gastgroep

Quote Conny Dickhoff Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 Aug 2007 om 00:57
Hallo Marina,

ik gebruik voor mijn dochter Eva zowel een staafmixer als een keukenmachine; de staafmixer voor de wat zachtere zaken zo als groeten en fruit; heb een staafmixer van Braun en kan me daarbij alleen aansluiten bij wat al eerder gezegd is: daar heb je een goede aan:-)

Keukenmachine cq blender gebruik ik voor de zwaardere zaken (mijn dochter eet heel veel volle rijst) en die moet echt heel fijn gemalen zijn. Hier zijn mijn ervaringen met de keukenmachine van Braun helaas absoluut niet om over naar huis te schrijven...; nadat ik in 1 1/2 jaar tijd 3 keer met rokende motor de mist in ging, ben ik over gestapt naar een professionele keukenmachine zo als ze ook in de restaurants gebruikt worden. Nu al 10 jaar zonder problemen een "magimix 3500 grande famille" ... ik geloof als Eva gemalen botten zou moeten eten, dat dat ook nog zou kunnen... :-)

Het grote nadeel van professionele apparatuur is helaas het prijskaartje :-((((. Ik kocht het apparaat toen 2de hands en het waren nog 250.00 gulden

groet,

Conny Dickhoff
IP IP gelogd
Pagina  van 2 Volgende >>
Verzenden Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
u kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
u kunt geen antwoorden plaatsen in dit forum
u kunt geen berichten verwijderen in dit forum
u kunt geen berichten bewerken in dit forum
u kunt geen enquêtes creëren in dit forum
u kunt geen stemmen in enquêtes in dit forum

Deze pagina is gemaakt in 0,219 seconden.